Tuesday, April 22, 2008

SJI 87 TEWAS LAGI

Kuala Lumpur - April 19, 2008

Padang Majlis Sukan Negara, Bukit Jalil

Jam 6 petang pertemuan yang menyaksikan dua pasukan yang belum pernah bertemu apatah lagi bersua muka. Pasukan SJI87 yang membariskan bekas bekas pemain pemain kelas, sekolah, kelab malah pemain yang pernah menyertai liga bolasepak labuan 10 tahun lalu. Daripada 5 perlawanan persahabatan sebelum ini, SJI 87 hanya memenangi dua perlawanan seri sekali dan tewas dua lagi termasuk pasukan dari Jabatan Perdana Menteri.

Peluang untuk menyelamatkan dan mengembalikan maruah berikutan prestasi buruk dalam dua perlawanan yang lalu masih cerah, menurut Setiausaha Sukan pasukan SJI 87 Fazila Fathony. "Kita perlukan masa untuk mengkoordinasi strategi dan kesefahaman antara pemain itu yang penting serta memerlukan kerjasama dari semua individu yang disms sebelum perlawanan" kata pemain pertahanan SJI 87. Antara faktor yang menyumbang kepada merundumnya prestasi buruk ini ialah masalah peribadi kebanyakkan pemain yang mempunyai urusan sendiri yang tidak dapat dielakkan serta kurang latihan persefahaman.

Tetapi pendapat kaptan pasukan SJI87 Harishah pula berbeza, ujar beliau "Kita akan maintain players yang ada sekiranya yang lain tidak muncul walaubagaimanapun pintu pasukan SJI87 sentiasa terbuka untuk semua". Bagi penjaga gol SJI 87 yang berpengalaman 26 tahun sebagai penjaga gol meluahkan pendapatnya, "Kita perlukan jersey yang baru, jadi saya harap dapatlah pihak tertentu untuk mensponsor kerana ketrampilan sedikit sebanyak akan menaikkan semangat SJI87 ketika turnoument" kata Yassin Botak (YB) lagi.

Kali terakhir SJI87 menang ialah 8 bulan yang lalu ketika menjinakkan VI87 ditempat sendiri iatu pertemuan membalas dendam diatas kekalahan SJI87 20 tahun yang lalu di Merdeka Stadium. "Dalam keadaan perlawanan genting seperti ini, tiada pasukan yang boleh dianggap pilihan," kata pemain penyerang SJI87, Ah Chong yang juga gemar mencukur kepalanya Botak.

Walaupun tewas 1-5 kepada ATSA, semangat kesukanan dan kesungguhan yang dipamirkan memang boleh dibanggakan. Kehadiran penonton lebih kurang 20-25 orang termasuk anak-anak kepada players juga sedikit sebanyak memberi perangsang kepada tim SJI87.

Dengan tidak semua pemain utama diturunkan, Malek, Zaimi Ridzwan, Ah Chong dan Shazlan punya banyak pilihan untuk merobek kubu ATSA namun nasib tidak menyebelahi SJI87. Zaki Noordin pertama kali berada dalam kesebelasan utama beraksi cemerlang walaupun cedera di pergelagan tangan dan jari kelingking ."Dia kena pijak pada pergelangan tulang dan masih kesakitan sekarang. Tetapi saya menjangkakan dia boleh beraksi untuk perlawanan akan datang itupun kalau isteri dia izinkan," kata Yassin Botak lagi.


Penulis Bebas

2 comments:

rizal hashim said...

Miere, wah lu mau pergi Dubai kah,

boleh la aku kirim duty free hahahaha

Anonymous said...

tul tu miere aku nak kirim rokok LM merah besar.



yassin

APMM VS CCSJI87

APMM VS CCSJI87
Third Warm Up Match......